29 Ekim 2012 Pazartesi

Şu’arâ Suresi 69-104 Ayetleri M. Esed Meali


69. Onlara İbrahim'in başından geçenleri de anlat.

70. Hani, o babasına ve kavmine “Nelere kulluk ediyorsunuz?” diye sormuştu.

71. Onlar da: “Putlara kulluk ediyoruz” diye karşılık verdiler, “ve her zaman, kendini onlara adamış kimseler olarak kalacağız!”

72. [İbrahim:] “Peki, yalvarıp yakardığınız zaman sizi işittiklerine,

73. yahut size fayda ya da zarar verebildiklerine [gerçekten inanıyor musunuz]?” dedi.

74. “Ama” diye çıkıştılar, “biz atalarımızı da bunu yapıyor gördük!”

75. [İbrahim:] “Peki” dedi, “(bu) taptığınız şeylere (başınızı kaldırıp da) hiç bakmadınız mı:

76. “Sizler ve sizden önceki atalarınız?

77. “İmdi, [bana gelince, ben biliyorum ki,] şüphesiz [bu düzmece tanrılar] benim düşmanlarımdır, [ve benim için] âlemlerin Rabbinden başka [tanrı yoktur];

78. beni yaratan da, bana doğru yolu gösteren de O'dur;

79. ve beni yediren de, içiren de O'dur;

80. ve hasta olduğum zaman beni iyileştiren,

81. ve beni öldürecek olan ve sonra yeniden diriltecek olan (hep) O'dur.

82. Ve Hesap Günü'nde hatalarımı bağışlamasını umduğum kimse de O'dur.

83. “Ey Rabbim! Bana [doğruyla eğrinin ne olduğuna] hükmedebilme bilgi ve yeteneğini bağışla ve beni dürüst ve erdemli insanların arasına kat

84. ve gerçeği benden sonrakilere ulaştırabilme gücü ver bana;

85. ve beni o nimetlerle dolu bahçenin varislerinden biri yap!

86. “Ve babamı bağışla; çünkü, o gerçekten yolunu şaşıranlar arasında.

87. “Ve o herkesin kaldırılacağı Gün beni utandırma;

88. o Gün ki, ne malın mülkün, ne de çoluk çocuğun bir yararı olmayacaktır;

89. yalnızca Allah'ın huzuruna kötülükten korunmuş bir kalple çıkanlar [kurtulacaktır]!”

90. Çünkü, [o Gün] cennet, Allah'a karşı sorumluluk bilinci duyanlara yaklaştırılacaktır,

91. cehennemse büyük azgınlıklar içinde yitip gitmiş olanların karşısına çıkarılacaktır;

92. Ve onlara: “Nerede sizin bütün o tapınıp durduklarınız?” diye sorulacaktır,

93. “[Hani], o Allah'tan başka [tanrı yerine koyduklarınız]? Onlar, bakalım, size yahut kendilerine yardım edebilecekler mi?”

94. Pek tabii onlar da, azgınlık içinde yitip gidenler de, hepsi üst üste cehenneme tıkılacaklar;

95. ve İblis'in bütün avenesi..!

96. O Gün orada onlar, birbirlerini suçlayarak derler ki:

97. “Allah şahittir ki, biz apaçık bir sapıklık içindeydik,

98. çünkü, siz[in gibi yaratılmış varlıklar]ı âlemlerin Rabbiyle bir tutuyorduk;

99. yine de [sizi tanrılaştırarak] yoldan çıkmamıza günah (önderlerimiz) sebep oldu!

100. Ama şimdi ne bir arka çıkanımız var,

101. ne de candan bir dostumuz.

102. N'olurdu, [o hayata] bir kere daha dönebilseydik de inananlardan olsaydık!”

103. Şüphesiz bütün bunlarda [insanlar için] bir ders vardır, onların çoğu [buna] inanmasa da.

104. Ve şüphesiz senin Rabbin çok acıyıp esirgeyen O yüceler yücesidir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder